مد و استایل

این عطر مخصوص تابستان است ؛ خنک و آرام بخش | معرفی ۱۰ عطر زنانه و مردانه برای تابستان

عطر مخصوص تابستان را در این مطلب نیک مگ به شما معفی کردیم تا از رایحه خنک و دل نشین آنها استفاده کرده و از خنکای آن لذت ببرید.

عطر مخصوص تابستان چه ویژگی‌ هایی دارد؟

زمانی که آب و هوا رو به گرمی می‌رود، اکثر افراد به دنبال راهی هستند تا این گرما را قابل تحمل کرده و خنکی بیشتری را با استفاده از این عطرها احساس کنند. عطر و ادکلن مناسب فصل تابستان احساس لذت و آرام‌ بخشی را به فرد القا می‌کند. در مقابل عطرهای تند و گرم مناسب فصل‌های گرم سال نیست و استفاده از آن‌ها احساس ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

برخی از عطر زنانه خوشبو فقط برای روزهای داغ تابستان ساخته شده‌اند. این عطرهای تابستانی ویژگی‌های منحصربفردی دارند. در ادامه پس از بررسی ویژگی‌ها، ۱۰ عطر مخصوص تابستان را معرفی می‌کنیم.

کسانی که به شکل حرفه‌ای و در تمام طول سال از عطر استفاده می‌کنند خوب می‌دانند که هر عطر مخصوص فصل بخصوصی طراحی می‌شود. عطرهای بهاری و تابستانی در یک دسته‌بندی کلی در محدوده عطرهای مخصوص فصل گرم و عطرهای پاییز و زمستانی در دسته‌بندی عطرهای فصل سرد جای می‌گیرند. اما در میان تمام این دسته‌ها، عطرهای محبوب مردانه و زنانه تابستانی به دلیل تنوع بالایی که دارند از محبوبیت بیشتری برخوردارند. با بررسی ویژگی‌های عطرهای تابستانی و معرفی ۱۰ نمونه از آنها همراه ما باشید.

ویژگی های منحصر به فرد عطر های تابستانی

عطرهای فصل سرد و گرم چه از نظر بویایی و چه از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند. در ادامه برخی از ویژگی‌های منحصربفرد عطرهای تابستانی را بررسی می‌کنیم:

رایحه‌ سرد و تلخ

برخلاف عطرهای پاییز و زمستان که باید رایحه‌ای شیرین و گرم داشته باشند، رایحه‌ی عطر مخصوص تابستان سرد و تلخ است. عطرهای سرد باعث می‌شوند در هوای گرم تابستان احساس خنکی داشته باشید و همین موضوع روی تعرق کمتر شما هم تاثیرگذار است. عطرهای سرد و تلخ اغلب از رایحه‌ی مرکبات، گل‌ها و چوب‌های معطر گرفته می‌شود.

ماندگاری پایین عطر تابستانی

به دلیل گرمای هوا در تابستان، رایحه‌ی عطرهای تابستانی زودتر از سایر عطرها در هوا پخش می‌شود و به همین دلیل باید هر چند ساعت یکبار دوباره از عطر استفاده شود. این یکی دیگر از ویژگی‌های عطرهای تابستانی به شمار می‌رود که ماندگاری آن نسبت به عطرهای فصل سرد خیلی کمتر است.

بطری یا مایع با رنگ سرد

اگر بخواهید یک عطر تابستانی را تشخیص بدهید کافیست به رنگ بطری یا مایع درون بطری نگاهی بیندازید. عطرهای تابستانی اغلب در دسته‌ی سرد و تلخ جای می‌گیرند و رنگ بطری یا مایع آنها بیشتر به رنگ سفید یا آبی است تا حس خنکی را انتقال دهد.

اندازه کوچک

از دیگر ویژگی‌های ظاهری عطرهای تابستانی، کوچک بودن بطری آنهاست. البته این عطرها با ظرفیت‌های بالای ۱۲۵ میلی‌لیتر هم عرضه می‌شوند اما در بیشتر مواقع توصیه می‌شود عطرهای تابستانی با اندازه کوچک‌تر خریداری کنید تا به راحتی در جیب یا کیف قرار بگیرد. عطرهای تابستانی باید در طول روز تجدید شوند و بزرگ بودن اندازه‌ی آن شما را با مشکل مواجه می‌کند.

معرفی ۱۰ عطر برای تابستان

در این بخش ۱۰ عطر مخصوص تابستان را به شما معرفی می‌کنیم که ۵ عطر برای خانم‌ها و ۵ عطر برای آقایان مناسب است.

  ترفند هاي خلاقانه و شيك برای ست كردن كيف و كفش برای خانوم های با كلاس

عطر تابستانی مردانه بولگاری آکوا پور هوم (Bvlgari Aqva Pour Homme)

سال تولید: ۲۰۰۵
نت آغازین: پرتقال، نارنگی ماندارین، برگ درخت نارنج
میانی: جلبک دریایی، اسطوخودوس، گل پنبه
نت اصلی: سدر، نعناع هندی، روایح چوبی، کهربا، سالویا اسکلاریا

قیمت حدودی در ایران: ۲ میلیون تومان
عطر بولگاری آکوا پور هوم یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین عطرهای مخصوص تابستان است. به دلیل استفاده از مرکبات در نت آغازین، این عطر حال و هوایی خنک و سرد دارد. اگر به بطری این عطر نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که با محصولی شگفت‌انگیز مواجه هستید. این عطر چند سال مداوم در رده‌بندی بهترین عطرهای دنیا قرار داشت و در ایران بیشتر به نام بولگاری آکوا شناخته می‌شود. این عطر بولگاری برای مردان جوان تا ۴۰ ساله بسیار مناسب است.

عطر مردانه جان وارواتوس آرتیسان پیور (John Varvatos Artisan Pure)

سال تولید: ۲۰۱۷
نت آغازین: لیمو ترش، ترنج، نارنگی یافا، نارنگی ماندارین، مرزنجوش، آویشن
میانی: برگ درخت نارنج، زنجبیل
نت اصلی: کهربا، مشک، ریشه زنبق، روایح چوبی
قیمت حدودی در ایران: ۷ میلیون تومان

کمپانی آمریکایی جان وارواتوس عطر مردانه آرتیسان پیور را با گروه بویایی مرکبات و طبع خنک در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این ادکلن تابستانی در نت ابتدایی خود به طور ویژه‌ای به مرکبات می‌پردازد و طیف وسیعی از مرکبات در این نت قرار داده شده است و به همین دلیل کمی تلخ هم به نظر می‌رسد. همچنین طراحی جذاب بطری این عطر هم بر جذابیت‌های آن افزوده است.

عطر مخصوص تابستان مردانه کرید اونتوس (Creed Aventus)

سال تولید: ۲۰۱۰
نت آغازین: ترنج، سیب، انگور سیاه، آناناس
میانی: گل رز، نعناع هندی، یاس، چوب درخت قان
نت اصلی: مشک، وانیل، خزه درخت بلوط، عنبر
قیمت حدودی در ایران: ۵ میلیون تومان

یک شاهکار بی‌نظیر و البته گران‌قیمت پیش روی شماست! یکی از معروف‌ترین عطرهای مردانه مخصوص تابستان، عطر کرید اونتوس است که ظاهری ساده اما رایحه‌ای ماندگار دارد. این ادکلن مخصوص تابستان که توسط کمپانی فرانسوی کرید در سال ۲۰۱۰ معرفی شده در گروه بویایی چایپر میوه‌ای قرار می‌گیرد و طبعی خنک دارد که برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است.

این عطر برای تابستان ساخته شده و یکی از گران قیمت‌ترین عطرهای موجود در بازار ایران به شمار می‌رود که برای مردان جوان تا میانسال قابل استفاده است.

عطر مردانه جورجیو آرمانی آکوا پروفوم (Giorgio Armani Acqua Profumo)

سال تولید: ۲۰۱۵
نت آغازین: ترکیبات دریایی، ترنج
میانی: مریم گلی، رزماری، گل شمعدانی
نت اصلی: بخور، نعناع هندی
قیمت حدودی در ایران: ۴ میلیون تومان
یکی دیگر از عطرهای مخصوص تابستان که در گروه بویایی معطر آبزی جای می‌گیرد، عطر ایتالیایی جورجیو آرمانی مدل آکوا پرفوم است.

به دلیل وجود ترکیبات دریایی و ترنج در نت ابتدایی این عطر، رایحه‌ای خنک و تلخ به مشام می‌رسد. ترکیب رایحه‌های دریایی و میوه‌ای که طبع خنکی دارند با رایحه‌های گرم ناشی از وجود بخور جذابیت و شادابی این عطر را دو چندان کرده است. ماندگاری آکوا پرفوم روی پوست حدود ۶ ساعت است و قدرت پخش بالایی هم دارد.

  نحوه ست کردن لباس با رنگ سال 1402

عطر مردانه ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme)

سال تولید: ۲۰۰۸
نت آغازین: گل رز، لیموترش، ترنج، بهار نارنج
میانی: شمعدانی، سنبل، سدر، سالویا اسکلاریا
نت اصلی: دانه تونکا، مشک، کهربا

قیمت حدودی در ایران: ۲ میلیون تومان
از دیگر عطرهای ایتالیایی موجود در این فهرست باید به عطر دوست‌داشتنی ورساچه مدل پور هوم اشاره کرد. این عطر تابستانی در سال ۲۰۰۸ توسط عطار معروف آلبرتو موریلاس طراحی شده است.

طبع خنک و تلخ این عطر به دلیل وجود گروه مرکبات و گل‌هایی است که در نت‌های ابتدایی وجود دارد. برای افرادی که به دنبال ادکلن برای تابستان با رایحه‌ی صابونی هستند این عطر ورساچه بسیار مناسب است و می‌توانند پس از باشگاه و انجام فعالیت‌های ورزشی از آن استفاده کنند.

عطر زنانه لانوین اکلت دی آرپژ (Lanvin Eclat d´Arpege)

سال تولید: ۲۰۰۲
نت آغازین: شکوفه هلو، یاس بنفش، لیمو ترش
میانی: یاس شیروانی، گل صدتومنی صورتی، گل استرلیتزیا
نت اصلی: چای سبز، سدر، عنبر
قیمت حدودی در ایران: ۱ میلیون تومان

یکی از قدیمی‌ترین عطرهای تابستانه مخصوص خانم‌ها را کمپانی فرانسوی لانوین تولید کرده است. عطر اکلت دی آرپژ در سال ۲۰۰۲ روانه بازار شد و در گروه بویایی گلی گیاهی جای می‌گیرد. به دلیل قیمت بسیار مناسب و رایحه‌ی خنکی که این عطر دارد، یکی از پرفروش‌ترین عطرهای زنانه مخصوص فصل گرم در ایران محسوب می‌شود. ماندگاری این عطر نسبتا خوب ارزیابی شده اما قدرت پخش آن مانند سایر عطرهای تابستانی خیلی زیاد نیست.

عطر مخصوص تابستان ورساچه برایت کریستال زنانه (Versace Bright Crystal)

سال تولید: ۲۰۰۶
نت آغازین: انار، یوزو، گریپ فروت
میانی: نیلوفر آبی، ماگنولیا، گل صد تومانی
نت اصلی: مشک، کهربا، چوب ماهون
قیمت حدودی در ایران: ۷ میلیون تومان

شرکت ایتالیایی ورساچه عطر مخصوص تابستان برایت کریستال را برای خانم‌ها طراحی کرده است. این عطر در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شد و به دلیل رایحه‌ی گلی میوه‌ای و خنکی که داشت به سرعت جای خود را در دل خانم‌ها باز کرد.

به دلیل ملایم بودن این عطر، افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند هم می‌توانند از آن استفاده کنند. به دلیل وجود نت میوه‌ی انار در این عطر، حس و حالی ترش و خنک را در نت‌های ابتدایی ورساچه برایت کریستال حس خواهید کرد.

عطر زنانه شنل چنس او تندر (Chanel Chance Eau Tendre)

سال تولید: ۲۰۱۰
نت آغازین: گریپ فروت، به
میانی: گل سنبل، گل یاس
اصلی: کهربا، مشک، سدر، زنبق
قیمت حدودی در ایران: ۴ میلیون تومان

یکی از زیباترین عطرهای زنانه مخصوص تابستان، عطر برند شنل مدل چنس او تندر است. این کمپانی فرانسوی عطر چنس او تندر را در سال ۲۰۱۰ روانه بازار کرد و به دلیل وجود رایحه‌ی گل و میوه در آن، حس و حالی شیرین و خنک دارد. برای خانم‌هایی که به دنبال عطر تابستانی با رایحه‌ای خنک و صابونی هستند عطر شنل چنس او تندر بهترین انتخاب است. این عطر با رایحه‌ی گریپ فروت و به پرانرژی آغاز می‌کند و سپس با گذر از میان گل‌های سنبل و یاس به نت پایه یعنی کهربا و مشکل می‌رسد که طعمی شیرین و البته خنک به آن می‌بخشد.

  آموزش نحوه صحیح ست کردن انواع لباس ها با کتانی سفید

عطر تابستانی دولچه گابانا لایت بلو زنانه (Dolce Gabbana Light Blue)

سال تولید: ۲۰۰۱
نت آغازین: لیمو ترش، سیب، سدر، گل استکانی
میانی: رز، یاس، چوب خیزران
نت اصلی: مشک، کهربا، چوب صندل سفید
قیمت حدودی در ایران: ۸ میلیون تومان
اگر به دنبال عطری خنک و ترش هستید، عطر تابستانی دولچه گابانا مدل لایت بلو یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

این عطر در سال ۲۰۰۷ توسط عطرساز معروف الیور کرسپ طراحی شده و در گروه بویایی گلی میوه‌ای جای می‌گیرد. به دلیل وجود لیمو ترش، گریپ فروت و نارنگی ماندارین در نت‌های آغازین این عطر، حال و هوایی ترش و خنک را حس خواهید کرد. این عطر تابستانی برای خانم‌هایی که عاشق عطر مرکبات تازه در شمال ایران هستند بسیار دلنشین خواهد بود.

عطر مخصوص تابستان لالیک لامور زنانه (Lalique L’Amour)

سال تولید: ۲۰۱۳
نت آغازین: ترنج، بهار نارنج، رز
میانی: یاس، گاردنیای یاسمنی، گل مریم
اصلی: مشک، سدر، چوب صندل سفید
قیمت حدودی در ایران: ۱ میلیون تومان

یکی دیگر از عطرهای خنک ایتالیایی موجود در این فهرست، عطر لالیک لامور است. این ادکلن مخصوص تابستان که توسط خانم ناتالی لارسن طراحی شده در گروه بویایی گلی چوبی مشکی جای می‌گیرد و ترکیبی از یک رایحه‌ی خنک و شیرین است.

تازگی و شادابی رایحه‌ی ترنج و بهار نارنج باعث ایجاد احساسی صمیمانه در این عطر می‌شود و به دلیل وجود رایحه‌ی متعدد گل در نت میانی، عطری با ماندگاری و رد بوی حیرت‌انگیز خواهد داشت. این عطر تابستانی از نوع ادو پرفیوم است و نباید توقع ماندگاری بالا از آن داشته باشید.

افزایش ماندگاری عطرهای تابستانه

عطرهای مناسب فصل تابستان به دلیل سبک بودن، ماندگاری کمی دارند؛ اما با استفاده از روش‌هایی می‌توان ماندگاری آن‌ها را افزایش داد. یکی از این روش‌ها استفاده از لوسیون بدن است.

درواقع چربی موجود در لوسیون‌ها باعث افزایش ماندگاری عطرهای خنک بر روی پوست می‌شوند. برای افزایش ماندگاری عطرهای مناسب فصل تابستان، ابتدا باید پوست خود را تمیز کنید و سپس لوسیون را کامل بر روی آن بپوشانید، به طوریکه چربی لوسیون ناحیه موردنظر را دربرگیرد. در نهایت می‌توانید عطر خنک و ملایم خود را بر روی ناحیه استفاده کنید.

نحوه تشخیص عطر مناسب برای فصل تابستان

در تشخیص عطرهای مناسب فصل تابستان، تنها دانستن ویژگی‌های آن کمک کننده نخواهد بود. این نکته را باید در نظر گرفت که ظاهر و رنگ درون عطرها ارتباط مستقیمی با رایحه آن‌ها دارد.

هرچه رنگ عطر ملایم‌تر باشد، آن عطر احساس خنکی، لطافت و ملایم بیشتری را به فرد منتقل می‌کند. به طور معمول رنگ عطرهای تابستانه آبی، سبز، صورتی ملایم، سفید و سبز کم‌رنگ است.

بهترین برند عطرهای خنک و ملایم

برندهای بسیاری اقدام به تولید عطرهای مناسب فصل تابستان می‌کنند که با توجه به سلیقه و روحیات هرفرد متفاوت است. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی بهترین برند را تعیین کرد؛ چراکه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین عطر به سلیقه، استایل و روحیات هر فرد وابسته است.

به طور کلی برندهایی مانند ورساچه، لالیک، شنل، بولگاری، لانوین، دیور، لانکوم و هرمس برندهای معروفی در حوزه عطر و ادکلن هستند که در طرفداران بسیاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا