عمومی

نکات مهمی که قبل از اجاره ماشین باید بدانیم

صنعت اجاره خودرو در گذشته مختص مراسم‌ها و مسافرت‌های بین‌المللی بود؛ اما این روزها استفاده از ماشین‌های اجاره‌ای بیش‌ازپیش رواج پیدا کرده است. اجاره ماشین از جهات زیادی انتخاب ایده‌آل‌تری نسبت به استفاده از ماشین شخصی یا حمل‌ونقل عمومی خواهد بود. با اجاره‌کردن خودرو، می‌توانید در هر زمان و مکان به خودروی موردنظر خود دسترسی داشته باشید تا نیازهایتان را برطرف کنید.

نکات مهم اجاره ماشین

اجاره خودرو یک انتخاب آسان و مطمئن برای حمل‌ونقل است، اما مسلما به‌اندازه خرید از یک سوپرمارکت آسان نیست. زمانی که خودرو اجاره می‌کنید، در حال استفاده از اموال میلیونی و بعضا میلیاردی یک شرکت با قیمتی بسیار پایین هستید. بنابراین باید بدانید مسئولیت‌های شما و شرکت در قبال یکدیگر چیست و این پروسه چگونه انجام می‌شود. در ادامه نکاتی که شما باید قبل از امضای قرارداد اجاره خودرو تهران در نظر بگیرید بررسی شده است:

مطالعه دقیق قرارداد

از قرارداد سرسری نگذرید! در قرارداد اجاره ماشین چیزی بیشتر از صرفا قیمت اجاره ماهانه یا روزانه بیان شده است. در این قراردادها، انواع سناریوهایی که احتمال دارد برای شما و ماشین پیش بیاید بررسی می‌شود. مانند جریمه‌ها، استفاده‌های غیرمجاز از ماشین، معاینه فنی، بیمه، مصرف بنزین، سوابق ماشین، شرایط لغو قرارداد و محدوده‌ای که می‌توانید ماشین را در آن استفاده کنید. اینکه در کدام یک از این شرایط شرکت از شما پشتیبانی و تقبل هزینه می‌کند و در چه مواردی مسئولیت کاملا متوجه شما خواهد بود در قرارداد بیان خواهد شد.

سلامت ماشین و عدم خسارت قبلی

اطمینان از سلامت ماشین قبل از اجاره به‌دلایل مختلفی اهمیت دارد. در درجه اول، سلامت ماشین ضامن سلامتی و ایمنی خود شما است. اطمینان از سلامت ماشین به این معنی خواهد بود که ماشین به‌احتمال زیاد دچار خرابی یا نقض مکانیکی نمی‌شود که این امر خطر تصادفات، آسیب احتمالی و عقب افتادن از برنامه زمانی را کاهش می‌دهد.

اطمینان از سلامت ماشین جنبه سلب مسئولیت هم دارد. حتما می‌دانید که هنگام اجاره‌کردن خودرو، اجاره‌کننده مسئولیت وضعیت ماشین را در طول مدت قرارداد به‌عهده دارد. اگر خودرو از قبل آسیب یا مشکلات مکانیکی داشته باشد که قبل از بستن قرارداد مستند نشده باشد، مسئولیت و هزینه این آسیب به‌عهده شما خواهد بود. بنابراین، برای جلوگیری از هرگونه اختلاف و پرداخت خسارت غیرمنصفانه، سلامت خودرو را بررسی کنید.

بیمه

وجود بیمه نشان‌دهنده تعهد شرکت اجاره ماشین نسبت به کیفیت خدماتش است. در صورت بروز حوادث رانندگی، احتمال دارد به خودرو اجاره‌ای، سرنشینان ماشین و اشخاص ثالث خسارت وارد شود. بیمه بار مالی و مسئولیت سنگین این موارد را از روی دوش شما برمی‌دارد.

  ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه صورت می گیرد؟

حتی درصورتی‌که تصادفات رانندگی بروز ندهند، احتمال هرگونه آسیب به ماشین از طریق خرابکاری یا عوامل خارجی مانند آب‌وهوا وجود دارد. بدون بیمه، مسئولیت این موارد متوجه شما خواهد بود. بیمه در بسیاری از شرکت‌های اجاره‌ای یک ضرورت به‌شمار می‌آید.

یعنی از شما انتظار می‌رود در زمان اجاره ماشین اقدام به خرید گزینه‌های بیمه کنید. بنابراین خرید بیمه می‌تواند نشان‌دهنده سازگاری شما با شرکت اجاره‌دهنده ماشین باشد که منجر به ارتباطات دوطرفه مثبتی می‌شود. در نهایت، داشتن بیمه هنگام استفاده از وسیله نقلیه الزامی است. در صورت رانندگی در جاده بدون بیمه، مشمول عواقب قانونی و مجازات می‌شوید.

تضامین و کلاهبرداری‌ها

در حوزه اجاره ماشین، ۲ دسته از افراد به شما دروغ می‌گویند؛ شرکت‌های نو پا و کلاهبرداران. دسته اول احتمالا قصد بدی ندارند. آن‌ها در تلاش برای گسترش کسب‌وکار نوپای خود هستند و نمی‌دانند تیشه به ریشه خود می‌زنند. تکلیف دسته دوم هم که مشخص است. اما درهرصورت، این حقیقت که شما به‌عنوان یک اجاره‌کننده حق دارید حقایق را بشنوید و با شما صادقانه برخورد شود، روشن خواهد بود.

برای محافظت از جان و مال خود در برابر چنین تاکتیک‌هایی و برخورد صحیح با آن‌ها، آگاهی و هوشیاری بسیار اهمیت دارد. در ادامه، موارد رایجی که می‌تواند در این زمینه به شما ضرر بزند و روش‌های برخورد با آن بررسی شده است:

مسئولیت خسارت

در این شرایط، شرکت به‌دروغ ادعا می‌کند که شما به‌عنوان اجاره‌کننده مسئول هر گونه خسارت، صرف‌نظر از علت یا زمان وقوع آن هستید. شما باید قبل از پذیرش خودروی کرایه‌ای آن را به‌طور کامل بررسی کنید و هرگونه آسیب موجود را با عکس یا یادداشت‌های مکتوب به ثبت برسانید.

ترجیحا مشورت با یک مکانیکی ضرورت دارد. با مطالعه دقیق قرارداد، ببینید شرکت دقیقا چه انتظاری از شما در صورت بروز خسارت دارد. یادتان باشد در این شرایط از نظر قانونی مسئولیتی متوجه شما نیست و نباید از مراجعه به مراجع قضایی بترسید.

هزینه‌های خسارت بیش از حد

به‌طور معمول، در صورت بروز حادثه، برخی از شرکت‌ها در مورد میزان آسیب وارده اغراق می‌کنند و درخواست هزینه‌های زیاد و نامعقول دارند. در این شرایط، باز هم مستندسازی به کمک شما می‌آید. شما باید مدارک مربوط به شرایط قبل و بعد اجاره ماشین را با عکس و گزارش‌های مربوطه از سازمان‌های رسمی مستند کنید.

هزینه‌های بنزین

شما موظف هستید ماشین را با همان مقدار بنزین و سوختی که دریافت کردید برگردانید. احتمال دارد شرکت ادعا کند شما باک خودرو را قبل از تحویل پر نکرده‌اید. برای جلوگیری از ایجاد اختلافات در این مورد، حتما رسید و عکس رسید را نزد خود نگهدارید.

  20 ایده جذاب برای زیبا کردن ماشین

هزینه‌های مترقبه

گاهی اوقات شرکت‌ها با سکوت در مورد بعضی هزینه‌ها و با ارائه قیمت کم، توجه شما را جلب می‌کنند؛ اما در انتهای قرارداد آن هزینه را یکجا از شما می‌گیرند. برای جلوگیری از این شرایط، قرارداد را کاملا بررسی کنید و درمورد بند به بند قسمت هزینه‌ها بپرسید تا جای ابهامی نماند.

بیمه اجباری

شما ملزم به تهیه بیمه هستید، اما هیچ شرکتی حق ندارد شما را مجبور به تهیه بیمه از سرویس‌های موردنظر خودش کند. در مقابل تکنیک‌های فروش که با تحت‌فشار گذاشتن شما به هدفشان می‌رسند تسلیم نشوید.

شرایط رویایی

بعضی شرکت‌ها قیمت‌های به‌شدت کم با مزایای بسیار بالا ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید ارائه مزایا به مشتری توسط شرکت نو پا هم حدی دارد و هرگز در دام این افراد نیفتید.

ویژگی‌های یک شرکت اجاره ماشین مناسب

زمان اجاره‌کردن خودرو، در نظر داشته باشید که جان و مال شما قسمتی از قرارداد است؛ بنابراین نباید فقط قیمت را در نظر بگیرید. یک شرکت اجاره خودرو مناسب باید دارای چندین ویژگی کلیدی باشد:

شهرت و اعتبار

یک شرکت اجاره ماشین مناسب باید از اعتبار قابل‌اعتماد و رضایت مشتری برخوردار باشد. قبل از هرگونه اقدام، به سایت و پلتفرم‌های آن‌ها نگاهی بیندازید و رضایت مشتریان را بخوانید.

شفافیت

شرکت باید در مورد قیمت‌گذاری، هزینه‌ها و شرایط و ضوابط خود شفاف باشد. از شرکت‌هایی که هزینه‌ها را پنهان می‌کنند یا به‌طورکلی قراردادهای مبهم دارند دوری کنید.

انواع وسایل نقلیه

یک شرکت اجاره‌ای خوب طیف گسترده‌ای از گزینه‌های وسیله نقلیه را برای رفع نیازهای مختلف ارائه می‌دهد. از جمله خودروهای اقتصادی برای استفاده روزمره، خودرو های لوکس و اسپرت، خودرو های مناسب طبیعت‌گردی، انواع ون و غیره. این تنوع، اعتبار و قدرت اقتصادی شرکت را نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه و راننده مناسب

شرکت اجاره ماشین باید وسایل نقلیه خود را در شرایط عالی نگهداری کند و از تمیز بودن، نگهداری خوب و به‌روز بودن خودروها با سرویس‌های منظم مطمئن باشد. ماشین‌ها باید مرتبا معاینه فنی شوند و رانندگان دارای صلاحیت باشند. توصیه می‌شود سابقه رانندگان بررسی و در صورت امکان، تست‌های روان‌شناسی از آن‌ها گرفته شود.

قیمت مناسب

در این حوزه، قیمت ارزان ابدا نشان‌دهنده کیفیت خدمات نیست. اما بهتر است شرکت موردنظر شما برنامه‌ها و بسته‌های اقتصادی مناسب برای همه اقشار در نظر گرفته باشد.

  ساخت سایت بدون کدنویسی یا ساخت سایت با کدنویسی؟

گزینه‌های بیمه

شرکت وظیفه دارد گزینه‌های بیمه جامعی را به اجاره‌کنندگان ارائه دهد؛ اما حق اجبارکردن شما را ندارد. اطلاع داشته باشید که در صورت داشتن بیمه مناسب، شما حق رد بیمه شرکت را دارید.

مکان‌های مناسب

شرکت باید دارای مکان‌های مناسب برای تحویل ماشین باشد؛ مانند مراکز شهر، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها، ورودی شهرها. بهتر است این مراکز نزدیک خط تاکسی، اتوبوس یا مترو باشند که پروسه بازگشت برای مشتری راحت باشد.

خدمات آنلاین

یک شرکت اجاره‌ای خوب باید یک وب‌سایت یا اپلیکیشن با کاربری آسان داشته باشد. از این خدمات آنلاین می‌توان در زمینه‌های زیر استفاده کرد:

  • رزرو ماشین
  • گزینه‌های انتخاب و اجاره ماشین
  • نظرات مشتریان
  • شرایط اجاره و نمونه قرارداد
  • تمدید اجاره

معرفی شرکت اجاره خودرو اطلس

شرکت اجاره ماشین اطلس با ۳۰ سال سابقه تحت مدیریت آقای امیر جعفرخانی از شرکت‌های قابل‌اعتماد و ثابت‌شده این حوزه محسوب می‌شود. این شرکت ارائه‌دهنده انواع سرویس‌های مربوط به اجاره بدون و با راننده خودرو، ترانسفر تشریفاتی و فرودگاهی یک‌طرفه و رفت‌وبرگشت است. سایر خدمات این شرکت به‌شرح زیر بیان می‌شود:

  • اجاره انواع خودرو های لوکس و غیرلوکس
  • برنامه‌های اجاره ۱۰‌ ساعته، یک‌روزه، چندروزه، با راننده یا بدون آن
  • کرایه ماشین عروس با گل‌آرایی
  • ارائه خدمات ترانسفر تشریفاتی با کرایه ماشین با راننده
  • خدمات اجاره بادیگارد
  • امکان اجاره‌کردن ماشین به افراد مقیم ایران و توریست‌ها
  • محدوده جغرافیایی استفاده از خودرو بدون راننده شامل مسیرهای کل کشور می‌شود.

خدمات این کمپانی به‌طور متمرکز در استان‌های تهران و کرج انجام می‌شود. اما در راستای رضایت مشتریان، فعالیت خود را در سراسر کشور گسترش داد و گزینه اجاره ماشین بندرعباس را هم به لیست خدماتش اضافه کرد. ضمن آنکه این شرکت با ۳۰۰ ماشین در تهران و ۵۰۰ ماشین در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مشتریان است. گزینه اجاره ماشین تهران این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی و بدون محدودیت در نظر گرفته می‌شود.

جمع‌بندی

اجاره ماشین از شرکتی مانند اطلس رنت، نیازهای مردم در سراسر کشور را برآورده می‌کند. شما می‌توانید برای سفرهای جاده‌ای تفریحی، سفرهای کاری یا حتی زمانی که ماشینتان در تعمیرگاه قرار دارد از ماشین‌های اجاره‌ای استفاده کنید. نکته مهم این است که همواره باید شرط احتیاط را در نظر بگیرید. عواملی مانند هزینه‌ها، بیمه و انتخاب وسیله نقلیه مناسب را قبل از شروع سفر در نظر داشته باشید و قرارداد را بادقت مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا